سوسک ها برای چه و چگونه به خانه ها وارد می شوند

سوسک ها به راحتی از خانه های آلوده به سایر خانه های مجاور و دیگر مکان ها جابجا می شوند. سوسک هایی که در محل زندگی شما هستند ممکن است در خانه یا آپارتمان مجاور بوده و یا ممکن است شما آن ها را از طریق خرید برخی مواد غذایی و یا از آخرین جایی که زندگی کرده اید و در حین اثاث کشی، با خود به خانه آورده باشید.

حتی ممکن است شما یک سوسک آلمانی یا یک سوسک قهوه ای نواری را در یک کیسه مواد غذایی یا جعبه مقوایی به خانه بیاورید، اگر در یک ساختمان آلوده به سوسک کار می کنید، هر چیزی را که با خود به خانه می برید، ممکن است راهی برای انتقال آن ها به خانه باشد. سوسک های شرقی اغلب زیر درب ها خزیده یا از کنار ترک های کنار پایه درب ها وارد خانه می شوند، همچنین تعمیر سیستم فاضلاب ممکن است منجر به ورود سوسک های آمریکایی به ساختمان ها شود.

سوسک ها همچنین از یک آپارتمان به آپارتمان دیگر به راحتی جابجا می شوند، این طبیعی است که مستاجرین آپارتمان ها، همسایگان خود را بخاطر وجود سوسک در منازل آن ها سرزنش کنند، اگر جمعیت سوسک ها در یک واحد زیاد شود، سوسک ها برای غذا و مکان های جدید برای زندگی به واحدهای اطراف حرکت می کنند، عوامل دیگر نیز می توانند باعث جابجایی سوسک شوند، استفاده از حشره کش ها ممکن است باعث انتقال سوسک ها به سمت آپارتمان های اطراف باشد، اگر خانه همسایه های اطراف خالی باشد سوسک ها به سمت آب و غذای موجود در واحد های دیگر آن آپارتمان حرکت می کنند.

سوسک ها می توانند در فضاهای کمی بین مقواها زندگی کنند، بنابراین جعبه هایی که حمل می کنید می تواند آن ها را با خود جابجا کند، یک پیشنهاد این است که جعبه ها را در فضای باز یا در یک گاراژ باز کنید، یا از جعبه های پلاستیکی به جای جعبه های مقوایی استفاده کنید.

سوسک ها کجا زندگی می کنند؟

اولین گام برای پیدا کردن محل اختفای سوسک ها، ارزیابی وضعیت است. بازرسی و نظارت بخش مهمی از هر استراتژی در کنترل آفات است. با پیدا کردن منبع آلودگی، کنترل سوسک ها برای شما می توانند اقتصادی تر و مؤثرتر بوده و در زمان کمتری انجام شود. اولین و واضح ترین راه برای شناسایی سوسک های زنده، جستجو در شب است، مشاهده سوسک های زنده هنگامی که چراغ ها به طور غیر منتظره روشن می شوند بسیار آسان است. روش دیگر بررسی مناطق مشکوک به وجود سوسک، استفاده از چراغ قوه در شب است.

شب بهترین زمان برای پیدا کردن سوسک ها در خانه است

در جریان بررسی و پیدا کردن محل اختفای سوسک ها، شما باید به دنبال سوسک های زنده، سوسک های مرده، پوست های ریخته شده یا قطعات بدن سوسک باشید. همچنین به دنبال مواردی مانند کپسول تخم خالی یا سالم و یا لکه های مدفوع باشید. این بررسی ها به شما کمک می کند مکانی را که آلودگی در آن قرار دارد، اندازه آلودگی و شرایطی که به بقای سوسک ها کمک می کند را شناسایی کنید.

تجهیزات لازم برای بررسی وجود سوسک

وجود تجهیزات مناسب برای انجام بازرسی ضروری است، برای بازرسی از خانه یا آپارتمان خود، سه مورد زیر توصیه می شود:

1. چراغ و روشنایی برای روشن کردن مناطق تاریک که سوسک ها دوست دارند مخفی شوند.

2. آینه ای با بازوی جانبی (مانند آینه دندانپزشکی) برای دیدن مناطق پنهان مانند پشت سینک ها، پشت یخچال و فریزر و وسایل دیگر

3. تله ها

سوسک ها را چگونه در خانه پیدا کنیم؟

سوسک ها گونه های مختلفی دارند که چند گونه از آن ها به عنوان شایع ترین سوسک های خانگی شناخته می شوند. عادات و رفتار سوسک ها در بیشتر موارد به هم شبیه است. اینکه کجا پنهان می شوند؟ از چه چیزهایی تغذیه می کنند و تخم هایشان را کجا قرار می دهند؟ به همین دلیل هر گونه سوسکی که در خانه شما وجود داشته باشد می توانید از یک روش مشخص برای پیدا کردن آن ها در خانه استفاده کنید.

اقدامات گذشته و یا کنونی برای کنترل آفات در خانه را در نظر بگیرید، اگر تاکتیک های کنترل های قبلی شامل استفاده از حشره کش ها باشد (امروزه سموم سوسک کش بیشتر از هر روش دیگری مورد استفاده قرار می گیرند)، ممکن است باعث شود سوسک ها از مکان اصلی خود جابجا شوند.

بررسی مسیرهای احتمالی ورود سوسک به خانه

در این حالت، شما باید مدتی را صرف جستجو در مکان هایی کنید که در آن از حشره کش ها استفاده نشده است، مانند سقف های کاذب. قبل از شروع یک بررسی دقیق از منطقه، نگاهی کلی به محل، داخل و خارج آن بیندازید، مسیر ورود و خروج افراد را مشخص کنید، به ویژه، مسیری که مواد غذایی از آن وارد یا خارج می شود. از کجا تهیه شده است؟ کجا خورده شده است؟ پسماند ها و سایر زباله ها چگونه دفع می شوند؟ آیا زباله ها به موقع خالی می شوند؟

مسیرهای احتمالی ورود سوسک به خانه را به خوبی بررسی کنید

شاید سوسک ها با وسایل مواد غذایی وارد آشپزخانه شوند، ذخیره سازی مواد غذایی و فعالیت های مرتبط مانند سطل های بازیافت و جعبه های مقوایی را در نظر بگیرید، آیا این ها می توانند به انتشار سوسک ها دامن بزنند؟ اگر صحت ورود و خروج غذاها تایید شد، سعی کنید متوجه شوید سوسک ها از کجا می آیند؟

آیا در میان افراد خانواده، فردی وجود دارد که در ساختمان های آلوده به سوسک کار کند و سوسک ها را به خانه بیاورد؟ این ساده ترین روش انتقال سوسک ها به محل اقامت شما است، سوسک ها ممکن است از واحدهای مجاور وارد شوند، شما باید نقاط ورودی احتمالی مانند اطراف لوله های آب در زیر سینک ها، لوله های فاضلاب، لوله های گاز، کابل های برق یا نواحی موجود در دیوارهایی که به مناطق آلوده متصل می شوند را بررسی کنید، شناسایی منشأ سوسک ها برای جلوگیری از تهاجم مجدد آن ها بسیار مهم است.

روش های پیدا کردن سوسک آلمانی در خانه

برای پرداختن به جزئیات بیشتر، یکی از شایع ترین سوسک های خانگی یعنی سوسک آلمانی یا سوسک کابینت را بررسی می کنیم.

سوسک های آلمانی مکان های گرم و تاریک در نزدیکی غذا و آب را دوست دارند. یادآوری همه عوامل مؤثر بر بقای سوسک آلمانی پس از منتقل شدن به خانه شما بسیار مفید است. از آنجا که سوسک ها به غذا احتیاج دارند، به دنبال منابع غذایی مانند میوه های تازه یا سبزیجات و غذاهای حیوانات خانگی می گردند. به همین دلیل باید تمام خرده های مواد غذایی را که روی میز و زیا زمین ریخته شده و یا در کنار و پست اجاق گاز وجود دارند را جمع و تمیز کنید.

سایر مکان های مشابه را نیز به دقت بررسی کنید، همچنین باید علائم فعالیت سوسک را در کنار هر گونه منابع غذایی به دقت بررسی کنید. سوسک ها به غذا و همچنین آب احتیاج دارند، بنابراین قسمتی که منبع آب نشتی و یا قابل دسترسی برای سوسک ها می باشد را نیز بررسی کنید. فراموش نکنید که منابع آبی دیگر مانند گیاهان، آب و غذای حیوانات خانگی را هم در نظر بگیرید.

سوسک ها در هر جایی از خانه به دنبال منابع آب و غذا هستند

محل اختفای سوسک های آلمانی

علاوه بر آب و غذا، سوسک ها به مخفیگاه هایی احتیاج دارند که در آن استراحت کرده و یا تولید مثل کنند و این مکان ها باید در حین بررسی ها، شناسایی شوند. سوسک های آلمانی درز و ترک های تاریک نزدیک به رطوبت را ترجیح می دهند. آن ها سطوح چوبی، مقوا یا کاغذ را دوست دارند زیرا از این سطوح راحت تر می توانند بالا بروند و در این سطوح متخلخل راحت تر می توانند تجمع خود را حفظ کنند. آن ها همچنین در بسته های کاغذ، کیسه های مواد غذایی و سایر موارد کاغذی یافت می شوند. به وسایل ساخته شده از چوب، مانند قفسه ها، میزهای چوبی و کابینت توجه ویژه ای داشته باشید، پشت و زیر وسایل را نیز در گوشه و کنار اتاق ها بررسی کنید.

سطح سقف، پشت تابلو ها و اطراف پایه های میزها و همچنین در فضاهای موجود در تمام لوازم خانگی را نیز بررسی کنید. سقف های کاذب یکی از مهمترین مکان هایی است که نباید آن را فراموش کنید.

به طور کلی، دسترسی به پناهگاه پنهانی آن ها بسیار سخت است که به احتمال زیاد تعداد فراوانی از این پناهگاه ها در خانه وجود داشته باشند.

 

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید