انواع سوسک کش خانگی

یکی از نامطبوع ترین موجوداتی که می توانند در خانه ها نفوذ کنند سوسک ها هستند. آن ها می توانند بیماری های خطرناکی را به انسان ها منتقل کنند. برای مقابله با این حشرات موذی، روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از سوسک کش های خانگی یکی از این روش ها است که در عین کم هزینه بودن، برای انسان ها، محیط زیست و حیوانات خانگی بی ضرر است. اگر سوسک ها به خانه شما نفوذ کرده اند و به دنبال راه چاره اقتصادی هستید، با رعایت نکات و دستورالعمل های این مقاله می توانید سوسک کش خانگی بی ضرر خود را بسازید. توجه داشته باشید که راهکارهای خانگی تنها برای مواردی که تعداد سوسک های موجود در محیط بسیار اندک است مؤثر واقع می شود و در موارد شدید، باید از سموم سوسک کش استاندارد برای مقابله با سوسک ها استفاده کنید.

چه چیزهایی سوسک ها را فراری می دهد؟

بهترین راه خلاصی از شر سوسک ها، این است که آن ها را در معرض چیزهایی که آن ها را فراری می دهند، قرار دهید. با این کار، می توانید شرایط ریشه کنی سوسک ها را مهیا کنید. در ادامه چند مورد از مواردی که کمک می کند سوسک ها را از محیط زندگیتان دور نگه دارید، آورده شده است.

1. نور

2. سرما

3. نبود مواد غذایی

4. رطوبت کم

5. هوای خشک

6. عدم دسترسی به منابع آب

7. انسان ها، حیوانات خانگی و سایر حیوانات

انواع سوسک کش های خانگی

1. تهیه طعمه جاذب سوسک یا قهوه و آب

با استفاده از قهوه و آب می توان یک طعمه خانگی برای سوسک ها درست کرد. این ترفند از جمله مؤثرترین روش های طبیعی خلاص شدن از شر سوسک ها است. سوسک ها به شدت جذب عطر قهوه می شوند.

موارد لازم برای تهیه طعمه قهوه: قهوه، آب، چند ظرف شیشه ای بزرگ

شیشه های بزرگ را تا نصف پر از آب کنید. سپس مقداری قهوه به آن اضافه کنید و در نقاط رفت و آمد سوسک ها قرار دهید. سوسک ها به عطر قهوه جذب می شوند و برای رسیدن به آن خود را به درون شیشه ها می اندازند و دیگر نمی توانند از آن ها خارج شوند. طعمه های خانگی را روزانه بررسی کنید و سوسک های به دام افتاده را به همراه آب داخل شیشه، در توالت بریزید این کار را تا زمانی که از شر همه سوسک ها خلاص شوید، ادامه دهید.

استفاده از قهوه برای به دام انداختن سوسک ها

2. نرم کننده پارچه

اسپری کردن ترکیبی از نرم کننده پارچه و آب به سوسک ها، یکی دیگر از روش های خانگی مؤثر در خلاص شدن از شر این آفات می باشد. سوسک ها از طریق پوست خود تنفس می کنند بنابراین وقتی سطح بدن آن ها را با محلول نرم کننده پارچه می پوشانید، تنفس آن ها دشوارتر می شود و در نهایت سوسک ها در اثر خفگی می میرند.

3. بوراکس و شکر

سوسک ها به مواد غذایی آلی شیرین مانند شکر جذب می شوند. ترکیب بوراکس و شکر، یک قاتل خانگی موثر برای کشتن سوسک ها است. سوسک ها به سرعت جذب این ترکیب شده و از آن تغذیه می کنند. سپس بوراکس به دستگاه گوارش آن ها آسیب رسانده و سبب مرگ سوسک ها می شود.

برای تهیه این سوسک کش خانگی، مقدار مساوی از بوراکس و شکر را مخلوط کرده و در زیر کابینت ها، سینک آشپزخانه، کنار قرنیزها، در ترک و شکاف و هر جای دیگری که سوسک دیده اید، بریزید. پس از چند ساعت، سوسک های مرده را در اطراف خانه خواهید دید. در استفاده از این روش احتیاط کنید زیرا بوراکس سمی است و می تواند برای کودکان و حیوانات خانگی مضر باشد.

4. جوش شیرین و شکر

جوش شیرین یکی از بهترین ترکیبات قاتل سوسک، است. این سوسک کش طبیعی و غیر سمی، در همه خانه ها یافت می شود یا می توانید آن را در فروشگاه لوازم قنادی پیدا کنید. استفاده مداوم از جوش شیرین باعث می شود سوسک ها نتوانند به راحتی وارد محل زندگی شما شوند.

برای تهیه این سم طبیعی مقدار مساوی جوش شیرین و شکر را مخلوط کنید و در چندین ظرف کوچک و کم عمق مانند درب بطری های پلاستیکی بریزید و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. شکر موجود در مخلوط، سوسک ها را به خود جلب می کند و هنگامی که این مخلوط را می خورند، جوش شیرین در معده آن ها واکنش می دهد و گاز زیادی ایجاد می کند که سبب کشته شدن سوسک ها می شود.

5. اسپری ضد سوسک خانگی

اگر به دنبال یک اسپری خانگی ضد سوسک هستید، کافی است یک قاشق چای خوری صابون مایع و یک فنجان آب را در یک بطری اسپری ریخته و خوب تکان دهید و به سوسک ها اسپری کنید. این اسپری تنها در صورتی مؤثر است که مستقیماً به سوسک ها پاشیده شود. اضافه کردن جوش شیرین یا بوراکس به مخلوط آب و صابون، به شدت اثر این اسپری می افزاید.

اسپری خانگی فوق قوی برای کشتن سوسک:

یک قاشق چای خوری صابون مایع

یک فنجان آب

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یا بوراکس

15 تا 20 قطره روغن اسانس نعناع

اسپری ضد سوسک قوی

یک بطری اسپری را با آب پر کرده، سپس صابون و روغن نعناع و جوش شیرین را اضافه کنید. بطری اسپری را به خوبی تکان دهید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند. مخلوط را به زیر پیشخوان و کابینت های آشپزخانه، پشت یخچال، در امتداد قرنیزها و تماکی درز و شکاف هایی را که در آنجا سوسک دیده اید، اسپری کنید. روغن نعناع، دافع سوسک است و جوش شیرین موجود در مخلوط، به عنوان یک سوسک کش قوی عمل می کند. این عملکرد دو جانبه، به طور کاملتری به از بین رفتن سوسک ها کمک می کند. اسپری فوق را میتوان برای دفع ساس، کک، کنه، عنکبوت و رتیل نیز مورد استفاده قرار داد.

6. علف گربه

علف گربه گیاهی تند از تیره نعناعیان بوده و روشی طبیعی برای کنترل تهاجم سوسک می باشد. ماده فعال موجود در این گیاه مفید، نپتالاکتون است که برای حیوانات اهلی و انسان ها سمی نیست. برای ساخت یک سوسک کش خانگی با علف گربه، آن را به شکل یک چای دم کنید. سپس چای را درون یک بطری اسپری ریخته و آن را در پشت پیشخوان و اطراف قرنیزهای خانه و هر جای دیگری که گمان می کنید سوسک ها در آن مخفی شده باشند، اسپری کنید. همچنین به عنوان یک راه حل بلند مدت تر، می توانید بسته های پارچه ای کوچکی از علف گربه تهیه کنید و آن ها را در جاهایی از خانه که سوسک را دیده اید قرار دهید. استفاده از این گیاه در خانه هایی که در آن از گربه نگهداری می شود، مناسب نیست. زیرا گربه ها به این گیاه علاقه دارند و آن را می خورند.

7. فلفل هندی

وقتی صحبت از مواد دافع طبیعی سوسک ها در میان است، نمی توان فلفل هندی را نادیده گرفت. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث می شود فلفل هندی در دفع سوسک ها تا این حد موثر باشد. تنها نکته مشخص این است که این ماده طبیعی برای مقابله با تهاجم سوسک فوق العاده عمل می کند.

نحوه ساخت اسپری ضد سوسک از فلفل هندی:

یک قاشق غذاخوری فلفل هندی

یک بوته سیر خرد شده

یک پیاز کوچک خرد شده

چهار فنجان آب

بطری اسپری

فلفل هندی، سیر و پیاز را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید سپس آب را آن بیفزایید. کل مخلوط حاصل را چند دقیقه بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. پس از سرد شدن، مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. اسپری دفع کننده فلفلی را در قسمت هایی از خانه که می دانید سوسک ها در آن رفت و آمد دارند بپاشید.

8. برگ بو

فراری دادن سوسک ها با برگ بو

برگ بو که در آشپزی به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سوسک ها است. این گیاه نه تنها برای کشتن سوسک ها موثر است بلکه روی حشرات موذی نظیر مگس های میوه و سایر حشرات نیز تأثیرگذار است

اعتقاد بر این است که سوسک ها نمی توانند بوی این گیاهان را تحمل کنند بنابراین به سرعت از محیط دارای این بو، فرار می کنند.

تعدادی برگ بوی خشک درون آسیاب خرد کنید هنگامی که یک پودر ریزی درست کردید، آن را در سوراخ، درز و شکاف ها و منطقی که فکر می کنید سوسک ها آنجا پنهان شده اند بریزید. شاید با این روش سوسک ها نمیرند، اما به طور قطع به خاطر بوی تند گیاه از خانه بیرون می روند.

9. از یک بطری نوشابه تله سوسک بسازید

می توانید با استفاده از یک بطری نوشابه، تله سوسک خانگی بسازید. برای تهیه تله، به یک بطری پلاستیکی نوشابه، چسب نواری، یک چاقوی تیز، صابون و آب نیاز دارید. با استفاده از چاقو، بطری را به سه قسمت تقسیم کنید. در مرحله بعد درب بطری را برداشته و قسمت بالای بطری را در قسمت زیرین وارونه کنید تا مثل قیف شود. با استفاده از چسب نواری این دو قسمت را به هم چسبانده و ثابت کنید. سپس مقداری آب و صابون درون بطری بریزید و تله را در محلی قرار دهید که سوسک ها آن را ببینند. سوسک هایی که به سمت بطری می آیند داخل ظرف می ریزند، غرق می شوند.

 

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید