چگونگی ازبین بردن سوسک های اتومبیل

بر خلاف تصور اکثر ما حتی در ماشین هم ممکن است سوسک ها وارد شوند و تولید مثل کنند. سرعت رشد و تولید مثل سوسک ها بسیار زیاد است و بهتر است در مراحل اولیه که تعداد آنها زیاد نیست، از بین بروند. پیدا کردن محل زندگی آن­ها و نقاطی که تخم گذاری کرده اند، اولین قدم برای مقابله با سوسک های اتومبیل است.

نحوه خلاص شدن از سوسک های اتومبیل

احتمالا سوسک ها آخرین چیزی است که در ماشین خود نگران آن­ها هستید. متاسفانه، اگر یکبار این آفات وارد ماشین شما شدند، چیزی که در ابتدا به عنوان یک مشکل کوچک شروع شد اغلب می تواند بسیار بدتر شود. ما به شما نشان خواهیم داد که چطور از شر سوسک های اتومبیل در یک یا چند مرحله ساده و به صورت دائم خلاص شوید.

سوسک ها در اتومبیل‌

سوسک ها بدترین نوع از مسافران هستند. بوی بدی می­دهند. به دستشویی ها می­روند.انواع باکتری ها را با خود حمل می­کنند. این موارد می تواند باعث بیماری شما و افرادی که سوار ماشین شما می­شوند، بشوند. بیشتر مردم این را می­دانند، در حالی که تعداد کمی از ما سوسک­ها را آگاهانه به ماشین خود می ­آوریم. در واقع آن­ها به ندرت بدون کمک انسانی ساکن ماشین می­شوند.

چگونگی ورود سوسک به انومبیل

سوسک ها به طور طبیعی تنها در هجوم بردن به وسایل ما ماهر نیستند بلکه وارد وسایلی که با خود حمل می­کنیم هم می­شوند. آن­ها تقریبا در همه وسایلی که می­خریم، قرض می گیریم، می­پوشیم، حمل می کنیم، و حتی می­توانند تخم­هایشان را در این مکان ها پنهان کنند.

به طور مثال کیف های خرید می­تواند به راحتی یک محل ورود سوسک ها از کیف به ماشین شما باشد. و اگر شما خوش شانس نباشید یک کیف پر از مواد غذایی که از فروشگاه با خود آورده اید می تواند به زودی به یک سورپرایز ترسناک و طولانی تبدیل شود.

سوسک ها همچنین می توانند وارد چمدان­ها، جعبه های فروش میوه، کیف کوله پشتی، لباس های خشکشویی و یا از مکان های دیگر سوار ماشین شوند. که قبل از اینکه این وسایل را از ماشین خارج کنید، سوسک ها وارد ماشین شده و در آنجا ساکن می شوند.

یکبار که وارد ماشین شما شوند، از مواد غذایی ریزی که در بین درزها یا کف ماشین افتاده است، استفاده می­کنند. سوسک ها به مواد غذایی کمی برای زنده ماندن نیاز دارند، بنابراین در آنجا برای مدت طولانی ساکن شده و به سرعت تولید مثل می کنند.

تغذیه سوسک ها از موادغذایی ریخته شده در اتومبیل

چگونه سوسک ها را با روش "عملیات ویژه" از ماشین خارج کنیم؟

وقتی به طور جدی تصمیم به بیرون کردن سوسک ها گرفته اید، چیز مهمی که باید درک کنید این است که سوسک ها کار خودشان را به صورت فوق العاده ایی انجام می­دهند و بدون مبارزه و تلاش از بین نمی روند. برای از بین بردن سوسک های اتومبیل، تصور یک راه بی دردسر و فوری را کنار بگذارید، و این کار نیازمند یک روش هدفمند، تاکتیکی و عملیات ویژه است.

یک روش ویژه از چند راه مختلف به صورتی سخت به سوسک ها ضربه می­زند. این موضوع در ابتدا به مقداری زمان و کار نیاز دارد ولی در عوض سوسک ها را به طور کامل از بین می برد و برای مدت زمان طولانی تری از دست سوسک ها در امان خواهید ماند. اولین قدم برای مبارزه با سوسک ها پیدا کردن محلی است که سوسک ها در ماشین شما پنهان شده اند.

خلاص شدن از سوسک‌ ها با پیدا کردن محل زندگی شان در اتومبیل‌

پیدا کردن محل دقیق زندگی سوسک ها در ماشین­تان به شما کمک می­کند تا بهتر بتوانید با این سوسک های مزاحم مبارزه کنید. بهترین راه برای شروع کردن، تمرینی است که برخی از نابودگران حشرات به آن رجوع می کنند :"همانند یک سوسک فکر کن"

چطور مثل یک سوسک فکر کنیم؟

فکر کردن مانند یک سوسک، ما را به فضاهایی مثل زیر صندلی و درزهایی که احتمالا مواد غذایی در آن­جا جمع شده اند و به خوبی دیده نمی­شود. شاید از اینکه ببینید زیر صندلی و درزهای باریک بین آن­ها مواد غذایی جمع شده است شگفت زده شوید که در واقع این یک مکانی عالی برای رشد سوسک ها است.

کفی های ماشین، چه کفی های پلاستیکی یا پارچه ایی داشته باشید؛ احتمالا مواد غذایی ریز در بین آن­ها قرار می گیرد. کفی ها را با دقت بررسی کنید و زیر آن­ها را بگردید، به دنبال نشانه هایی از حضور سوسک آلمانی یا تخم های آن باشید. این حشرات کوچک و تخم هایشان برای زندگی و تکثیر فضایی مشابه کفی، مسطح و کوچک، را دوست دارند.

صندوق عقب، فضای کافی برای پنهان شدن سوسک ها دارد که از جمله مکان های مورد علاقه سوسک ها است. حتی ممکن است زیر لاستیک یدکی شما، محفظه های پلاستیکی اطراف پنهان شوند. یا در زیر کفی صندوق عقب فضای زیادی برای مخفی شدن تعداد زیادی سوسک دارد.

صندوق عقب، فضای کافی برای پنهان شدن سوسک ها دارد

در نهایت، تفکر سوسکی شما را به زیر محفظه تایر، زیر کفی صندوق عقب، محفظه جعبه ابزار، محفظه دستکش، بسته مخصوص قابل تبدیل به کیسه زباله، اطراف دستگیره در صندوق و... هدایت می­کند. اکنون که محل آن­ها را پیدا کرده اید؛ زمان آن است که در دو مرحله به آن­ها حمله کنید.

چطور سوسک ها را با ضربه های سخت از محل هدف خارج کنیم؟

در مرحله بعد روش عملیاتی ویژه، چیزی که از زندگی سوسک ها یاد گرفته­ اید را بر علیه خودشان استفاده کنید. در ابتدا، هرچیزی که آن­ها در ماشین تان دوست دارند را دور کنید و سپس آن­ها را در هر محلی که هستند، بکشید.

چطور ماشین را به یک محل بد برای سوسک ها تبدیل کنیم؟

در حالی که هنوز سوسکی در ماشین وجود ندارد تا به فکر از بین بردن آن­ها باشیم، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ماشین خود را تمیز و پاکسازی کنیم. هر چیزی که می تواند یک منبع غذایی برای سوسک باشد را از بین ببرید. اگر تا به حال کفی را جابجا نکرده اید، محفظه ها و صندلی را از جای خود در نیاورده اید، همین حالا این کار را انجام دهید و با دقت همه جا را تمیز کنید. با جاروبرقی هر شکاف و درز را به خوبی تمیز کنید.

اگر جاروبرقی قدرتمندی ندارید به کارواش بروید و از آن­ها برای ربع ساعت جاروبرقی شان را قرض بگیرید. معمولا جاروبرقی های قدرتمندی دارند. جاروبرقی بسیار مهم است به این دلیل که به خوبی ریزترین مواد غذایی را هم از بین درزها بیرون می کشد.

و هر چیزی که در ماشین به آن نیاز ندارید را از ماشین خارج کنید. اگر ماشین شما همانند کمد و بسیار بهم ریخته است، احتمال اینکه سوسک ها در بین آن­ها پنهان شود؛ بسیار زیاد است و به سرعت نیز تولید مثل می کنند. بهتر است ماشین خود را از ظروف غذا، لباس ها، کیسه های خرید و هر چیزی که روی هم انباشته اید، خالی کنید.

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید