روش های جایگزین برای له کردن سوسک

سه روش جایگزین به جای پا گذاشتن بر روی سوسک

زمانی که یک سوسک در خانه می بینید نشانه یک اخطار می باشد. بهتر است در سریع ترین زمان ممکن از شر آن خلاص شوید. شاید برایتان جالب باشد بدانید سوسک ها زمانی که متوجه تهدیدی می شوند به سرعت فرار می کنند و امکان دسترسی به آن ها قطعا دشوار خواهد بود. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا پا گذاشتن بر روی سوسک یا همان له کردن سوسک ایده خوبی است یا خیر؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان بگذاریم.

هنگامی که سوسکی را له می کنید و بر روی آن پا می گذارید میکروب های حاصل از آن به سختی از سطح زمین پاک می شوند. توجه داشته باشید بعد از کشتن یک سوسک باید حتما محل مورد نظر را ضدعفونی نمایید. در این مقاله تا حدودی متوجه خواهید شد که له کردن سوسک تا چه اندازه میتواند خطرناک باشد.

بررسی ساختار بدن سوسک

قبل از اینکه بخواهید تصمیم بر له کردن سوسک بگیرید در نظر داشته باشید که واقعا یک سوسک تا چه اندازه انعطاف پذیر می باشد. سوسک ها دارای ظاهر بسیار سختی هستند. این موجودات موذی با سرعت حرکت می کنند. قطعا بارها برایتان پیش آمده است که با یک بار له کردن سوسک، این موجود موذی کشته نشده است و لازم است تا دوباره آن را له کنید. هیچ چیز بدتر از له کردن دوباره یک حشره نیست. شاید برایتان جالب باشد بدانید سوسک ها حتی در هنگام آسیب دیدگی هم ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند. معمولا سوسک ها زمانی که آسیب می بینند از دید افراد مخفی می شوند تا زمانی که بتوانند عملکرد قبلی خود را به دست آورند.

از آن جایی که سوسک ها بسیار انعطاف پذیر هستند باید راه بهتری را برای خلاصی از آن انتخاب نمایید. یکی از نکات منفی که در هنگام له کردن سوسک اتفاق می افتد، آزاد شدن باکتری های درون سوسک می باشد. این باکتری ها می تواند باعث بیماری شدید شما و اعضای خانواده تان شود. در هنگام له کردن سوسک علاوه بر اطمینان از پاکیزگی محیط، باید همه سطح هایی که سوسک بر روی آن راه رفته است را ضد عفونی نمایید.

ساختار بدن سوسک

روش های جایگزین له کردن سوسک

به جای آن که کفش و یا محیط اطراف خود را کثیف کنید می توانید از روش های جایگزین استفاده نمایید. می توانید از محلول های طبیعی و یا مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده کنید. اگر به دنبال موادی به غیر از مواد شیمیایی هستید می توانید از روغن های ضروری و بوراکس استفاده نمایید.

یکی از راه های جلوگیری از ورود سوسک تمیز کردن مناطق تاریک و بدون دسترسی می باشد. لازم است تا هر از چندگاهی به صورت کامل اقدام به تمیزی این مناطق نمایید. شاید برایتان جالب باشد بدانید سوسک ها تمایل زیادی به رطوبت دارند. در نتیجه اگر به دنبال از بین بردن کامل سوسک از خانه خود هستید حتما به مناطق مرطوب سر بزنید.

به جای له کردن سوسک ها می توانید از اسپری های مخصوصی که در تمامی سوپرمارکت ها موجود می باشد استفاده کنید. در صورتی که با این روش و روشی هایی به غیر از له کردن سوسک اقدام به نابودی این حیوان موذی بگیرید دیگر از شر باکتری های رها شده در هنگام له کردن آن راحت خواهید بود. با انجام این کار دیگر تنها کافی است محلی که سوسک در آن پا گذاشته است را تمیز کنید و دیگر نیازی به ضد عفونی محل مورد نظر نیست.

آیا له کردن سوسک ایده خوبی است؟

در پایان لازم است عنوان کنیم له کردن سوسک به هیچ عنوان ایده خوبی نیست. همانطور که در بالاتر هم عنوان کردیم سوسک ها دارای بدن انعطاف پذیری هستند. در نتیجه انتخاب این روش یعنی له کردن سوسک، به هیچ عنوان ایده مناسبی برای نابودی آن نیست و باید به دنبال پیاده سازی ایده های بهتری باشید.

توجه داشته باشید بهترین راهکار برای نابودی سوسک ها، تمیز نگهداشتن فضای منزل می باشد. اگر با رعایت تمامی موارد بهداشتی باز هم سوسک ها به سمت خانه شما روانه شدند بهترین گزینه، استفاده از مواد شیمیایی برای نابودی این موجود موذی می باشد.

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید