محل اختفای سوسک ها

سوسک حشره ای است که شاید آن را ندیده باشید، ولی حتماً آوازه آن را شنیده اید و می دانید چه شکلی است. اصلی ترین مکانیسم دفاعی سوسک ها در مقابل شکارچیان، سرعت بالای آن ها در فرار است. با این حال، آن ها همیشه مراقب هستند که پنهان و دور از دید باشند.

آن ها اغلب در طول شب، فعال هستند و تنها زمانی که چراغ ها خاموش باشند، از مخفیگاه خود بیرون می آیند.

سوسک ها کجا پنهان می شوند؟

سوسک ها کوچکترین گونه حشرات نیستند. در حقیقت، برخی از گونه های سوسک مثل سوسک آمریکایی، بزرگتر از حشرات معمولی می باشند. ولی علی رغم اندازه ای که دارند، در پنهان شدن استاد هستند. آن ها از نور و فضاهای باز، وحشت دارند و خود را در شکاف ها و منافذ کوچک جا می دهند.

اگر محل اختفای سوسک ها را یافتید، شاید از اینکه چگونه در یک فضای کوچک جای گرفته و به هم فشرده شده اند، تعجب کنید. آن ها ترسی از فضاهای تنگ و تاریک ندارند و هیچ چیز برای آن ها دوست داشتنی تر از زندگی با اقوام و خانواده شان نمی باشد.

حقیقت این است که سوسک ها در جاهای بسیاری می توانند مخفی شوند. ولی از آنجا که گونه های اندکی وجود دارند که منازل انسان ها را مورد تهاجم قرار می دهند، تعداد مخفیگاه های آن ها نیز آنچنان زیاد نخواهد بود. سوسک ها به سمت آب و غذا کشیده می شوند، بنابراین آشپزخانه بهترین مکان برای زندگی آن ها است. با شناخت نشانه های وجود سوسک در خانه و مهم ترین مکان های اختفای سوسک ها، می توانید سریعتر این موجودات آلوده را از خانه دفع کنید. 

لیستی که در این مقاله برای شما ارائه می دهیم به شما کمک خواهد کرد که محل گردهمایی این خزندگان کوچک کثیف را شناسایی کرده و از بین ببرید.

* سقف:

بله، سقف! و احتمال این وجود دارد که اگر کسی اتفاقی وارد اتاقی شود، این سوسک، از سقف بر روی سر این فرد بیفتد. سقف ها اغلب مواقع تاریک و مرطوب هستند و به خاطر اینکه گرمای اتاق به سمت بالا حرکت می کند، گرم می باشند. بنابراین مکانی ایده آل برای مخفی شدن سوسک ها فراهم می نماید. به علاوه، در آنجا، اغلب دور از دسترس هستند و وقتی کسی چراغ را روشن کند می توانند به سادگی پنهان شوند. پس به منافذ موجود در سقف دقت کنید؛ اینجا همان جایی است که سوسک ها در طول شب از آن بیرون می آیند و هنگام روشنایی به درون آن می خزند.

* پشت اجاق گاز:

سوسک ها عاشق گرما هستند ولی غیر محتمل است که داخل محفظه پخت اجاق گاز وجود داشته باشند. گرمای پخت و پز، برای آن ها بسیار بالا و غیرقابل تحمل است. آن ها معمولاً پشت اجاق گاز زندگی می کنند؛ جایی که خرده های غذا آنجا می ریزد.

در داخل اجاق گاز فضاهای خالی وجود دارد که سکونتگاه اصلی سوسک ها می باشد. زیرا بسیاری از مردم حتی از وجود چنین فضایی خبر ندارند. این فضا به سوسک ها امکان می دهد که در تاریکی مخفی شوند در حالی که در نزدیکی یک منبع همیشگی غذا قرار دارند.

پنهان شدن سوسک در پشت اجاق گاز

* قاب عکس:

سوسک های نواری قهوه ای شبیه سوسک های آلمانی هستند، ولی رفتار آن ها به طور نامحسوسی متفاوت است. این سوسک ها نسبت به بسیاری از سوسک های دیگر، گرمای زیاد و رطوبت کم را ترجیح می دهند. این امر موجب می شود که آن ها الگوهای اجتماعی منحصر به فردی داشته باشند.

سوسک های نواری قهوه ای تمایل به ماندن در قسمت های بالاتر اتاق دارند. یعنی جایی که هوا گرمتر است. آن ها اغلب پشت قاب های عکس موجود در خانه دیده می شوند. نسبت به سوسک های آلمانی، احتمال بیشتری وجود دارد که این سوسک ها، بیرون از آشپزخانه و حمام باشند. به عبارت دیگر آن ها را می توانید در هر اتاقی از خانه پیدا کنید.

* کفشور (زیرآب):

سوسک های آمریکایی اغلب در اماکن صنعتی و مجاری فاضلاب زندگی می کنند. ولی آن ها می توانند به منازل مسکونی نیز هجوم آورند و زمانی که این اتفاق بیفتد، تهاجم آن ها بیشتر در قسمت کفشورها خواهد بود.

همانند سوسک های آلمانی، سوسک های آمریکایی هم مناطقی با رطوبت بالا و آب فراوان را می پسندند. پس کفشورها را به ویژه در زیرزمین بررسی کنید. این قسمت می تواند محل ورود این مهمان های چندش آور و کثیف باشد.

اختفای سوسک در مجرای فاضلاب

* پشت یخچال:

این قسمت، مرکز اصلی اختفای سوسک ها است. به ویژه سوسک های آلمانی به مخفی شدن در پشت یخچال علاقه ویژه ای دارند و فهمیدن دلیل آن، چندان هم مشکل نیست.

وجود یک موتور که گرما تولید می کند، قطرات آب بر روی لوله ها و تاریکی بیست و چهار ساعته، فضای پشت یخچال را به خانه ای برای سوسک ها تبدیل کرده است که تمامی نیازهای آن ها را فراهم می کند. گاهی هم خرده های غذا در قسمت پشتی یخچال می افتد و هرگز هم پاک نمی شود. پس اگر شما هم به دنبال یافتن و از بین بردن سوسک های موجود در خانه هستید، ابتدا باید یخچال را تکان دهید و نگاهی به پشت آن بیندازید.

نکته: نه تنها باید پشت یخچال را بازرسی کنید، بلکه این قسمت از یخچال یکی از بهترین محل ها برای کارگذاری طعمه های ژله ای مخصوص سوسک می باشد.

* محل عبور لوله ها:

بر کسی پوشیده نیست که اغلب آفت ها عاشق مناطقی با درجه رطوبت بالا هستند. و این قضیه به ویژه در مورد سوسک ها بسیار صادق است. لوله کشی آب، در جذب سوسک ها به خانه شما عالی عمل می کند. و شما باید در مورد هرگونه نشتی و یا چکه آب در زیرزمین، بسیار محتاط تر عمل کرده و آن را دقیقتر بررسی نمایید.

جایی که لوله ها از کف، به داخل خانه یا زیرزمین وارد می شوند، معمولاً قسمت هایی هستند که رفت و آمد سوسک ها در آنجا بسیار زیاد است. اینجا محل ورود آن ها به خانه شماست. و سوسک ها به علت رطوبت ناشی از لوله ها، به آنجا جذب می شوند.

* حمام:

حمام تقریباً مرطوب ترین قسمت خانه است. سوسک ها به سمت این منبع آب جذب می شوند. در نتیجه ممکن است آن ها را داخل وان، سینک، و حتی داخل شیر آب مشاهده کنید. سوسک ها اطراف لوله ها تجمع می یابند تا گرمای لوله ها را به خود جذب کنند. پس هر قسمتی از خانه که لوله های آب به آن وارد و یا از آن خارج می شود باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اختفای سوسک در حمام

* محصولات کاغذی:

علت اینکه محصولات ساخته شده از کاغذ برای سوسک ها با ارزش می باشد این است که برای آن ها محلی برای اختفا، منبعی برای تغذیه و جایی برای دفع مواد زاید، فراهم می کند. یک سوسک بیشتر از این چه می خواهد؟

مقوا، توده کتاب ها و جعبه های غذاها و نوشیدنی ها، از مواد مورد علاقه سوسک ها هستند. هرچند که پاکت نامه در صدر این لیست قرار دارد. پاکت های نامه برای سوسک ها یک کالای لوکس است؛ به ویژه قسمت چسبی آن. سوسک ها به سمت بوی چسب جذب می شوند و عاشق آن هستند.

* لباس:

پرزهای لباس ها به نظر گرم و راحت می رسند. و سوسک ها قطعاً در داخل لباس ها، پناهگاهی برای خود خواهند یافت. گفته می شود که اگر تهاجم سوسک ها به خانه شما شدید و جمعیت آن ها زیاد باشد، به جز حمام و آشپزخانه، همه جای خانه را اشغال خواهند کرد. پس حواستان باشد که کشوی لباس های شما نیز می تواند محل امنی در اختیار آن ها قرار دهد.

* پشت پریزهای برق:

پریزها و کلیدهای برق باید به صورت کامل به دیوار بچسبند تا سوسک ها نتوانند به فضای پشت آن نفوذ کنند. چیزی که اغلب مواقع اتفاق می افتد این است که سوسک ها در این فضای ایجاد شده بین پریزها و دیوار وارد می شوند.

امکان این اتفاق در چندراهی های برق که نسبت به پریزها بزرگتر و اغلب به مدت طولانی به یک پریز متصل هستند، بیشتر است. پس داخل و پشت این پریزها، بهترین محل برای اعمال قویترین سموم سوسک کش برای از بین بردن قطعی سوسک ها می باشد.

پنهان شدن سوسک ها پشت پریزهای برق

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید