تشخیص و یافتن انواع تخم سوسک

پیدا کردن تخم سوسک در خانه می تواند به سختی پیدا کردن سوسک های بالغ باشد. وجود تخم سوسک به این معنا است که در خانه سوسک های زیادی وجود دارد و این سوسک ها مجموعه و شبکه ای بزرگ را تشکیل داده اند که به طور مداوم تخمگذاری می کنند.

بعد از هچ شدن تخم ها، سوسک های تازه متولد شده به چرخه تولید مثلی وارد شده و تخمگذاری می کنند بدین ترتیب آن ها به یک دردرسر بزرگ در خانه تبدیل می شوند.

سوسک ها پس از اینکه از تخم بیرون آمدند، در مرحله لاروی قرار دارند و به سرعت شروع به فعالیت می کنند. سوسک های تازه از تخم بیرون آمده کاملاً شبیه به سوسک های بزرگسال هستند و طی چندین دوره پوست اندازی به سوسک های بالغ تبدیل می شوند و این چرخه با وجود شرایط مساعد برای رشد و تولید مثل سوسک ها به سرعت طی می شود.

تعداد سوسک ها در یک مدت کوتاه افزایش می یابد که این موضوع خود منجر به گسترش بیماری های ناشی از سوسک در خانه خواهد شد. برای متوقف کردن این فرایند باید در ابتدا مکان های اختفای سوسک و تخم سوسک را پیدا کرده و آن ها را از بین ببرید در ادامه به بررسی تخم سوسک و مکان هایی که می توان آن ها را یافت می پردازیم.

مقایسه سوسک و تخم سوسک با دیگر آفات

سوسک ها نسبت به سایر حشرات از طول عمر بسیار بیشتری دارند، آن ها همچنین از سازگاری و مقاومت بالاتری در محیط نیز برخوردار می باشند. به طوری که طبق تحقیقات، تخم های سوسک می توانند از برخورد اشعه های رادیو اکتیو نیز جان سالم به در ببرند و سوسک های بالغ نیز می توانند یک هفته بدون سر زنده بمانند. سوسک ها تنها در شرایطی می میرند که به آن ها آب کافی نرسد به همین دلیل در خانه بیشتر در کنار مکان هایی با نشتی آب زندگی می کنند.

جای تعجب ندارد که با از بین بردن تخم های سوسک می توان خیلی زودتر جمعیت سوسک ها را کنترل کرد. سوسک ها در هر دوره تخمگذاری تخم های خود را درون یک کپسول محکم به نام اوتکا قرار می دهند. درون هر کپسول، بسته به گونه سوسک، تعداد تخم ها متفاوت و بین 16 تا 40 عدد در انواع گونه های سوسک متغیر است. در واقع با از بین بردن یک کپسول، تعداد زیادی از سوسک ها را از بین می برید ولی در صورتی که فقط سوسک های بالغ از بین بروند، تخم های سوسک بعد از گذشت مدت زمان کمی می توانند از کپسول خارج شده و یک تهاجم دیگر را رقم بزنند در حالی که در دیگر آفات نظیر موش اینگونه نیست.

عدم نابودی تخم سوسک مساوی است با تهاجم مجدد سوسک در خانه

 وجود تخم های سوسک نشانه چیست؟

وجود تخم های سوسک معمولاً نشانه مشکل بزرگتری است که می تواند نشان دهنده وجود تعداد زیادی سوسک باشد، سوسک ماده غالباً تخم های خود را در مناطق تاریک، مرطوب و گرم مانند ترک و شکاف ها، پشت وسایل گرمازای آشپزخانه و زیر کابینت ها قرار می دهد، سوسک ها می توانند درون هر کدام از فضاهای داخل خانه مانند فضای میان لوله ها، زیر سینک و حتی ماشین ظرفشویی قرار بگیرند زیرا سوسک ها این قدرت را دارند تا در مکان های غیر قابل دسترسی نیز بخزند و هر مکانی را برای خود به یک مکان مطلوب تبدیل کنند.

مخفی شدن سوسک ها در مکان هایی که برای انسان غیر قابل دسترسی است، از بین بردن آن ها را نیز سخت می کند زیرا ممکن است بعد از یک آفت زدایی، یک نسل کامل از سوسک ها در مکانی از خانه وجود داشته باشند که اغلب این نسل جدید نسبت به محصولات کنترل آفات که برای کشتن والدینشان استفاده شده اند مصون هستند.

وجود تخم های سوسک به این معنی است که یک آلودگی کاملاً جدید وجود دارد که به زودی و در طی یک ماه، بروز پیدا می کند حتی اگر شما همه سوسک های بالغ را کشته باشید، هنگامی که شما تخم های سوسک را پیدا می کنید به این معنا است که تخم های دیگری نیز وجود دارند که از نظر شما پنهان شده اند و به این زودی ها نمی توانید از شر آن ها خلاص شوید.

 تخم های سوسک چه شکلی هستند؟

یک سوسک بالغ یک کپسول تخم تولید می کند که حاوی چندین لارو سوسک می باشد. این کپسول یک لایه پروتئینی است که به یک محافظ سخت تبدیل می شود و از تخم های سوسک محافظت می کند. تعداد تخم های موجود در کپسول به گونه سوسک بستگی دارد در ادامه تعداد تخم های موجود در کپسول شایع ترین سوسک های خانگی آورده شده است.

تعداد تخم های موجود در یک کپسول بسته به گونه سوسک متغیر است

سوسک آمریکایی: حدود 16 تخم

سوسک آلمانی: حدود 50 تخم

سوسک شرقی: حدود 16 تخم

سوسک قهوه ای نواری: حدود 10 تا 18 تخم

یک سوسک ماده در طول عمرش می تواند از 6 تا 90 کپسول تخم تولید کند این بدان معنی است که:

سوسک ماده آمریکایی و همچنین شرقی حدود 1400 تخم، سوسک آلمانی 4500 تخم و سوسم قهوه ای نواری 1600 تخم تولید می کنند.

شناسایی تخم های سوسک به شما کمک می کند تا تعیین کنید با چه نوع سوسکی در خانه مواجه هستید تمام کپسول های تخم در انواع سوسک در اصل به یک شکل هستند: دراز و شبیه یک قرص که تفاوت اصلی آن ها در رنگ و اندازه کپسول است.

مشخصات ظاهری کپسول در شایع ترین گونه های سوسک خانگی به شکل زیر است:

سوسک آمریکایی: 8 میلیمتر طول، به رنگ قهوه ای تیره

سوسک آلمانی: 6 تا 9 میلیمتر، قهوه ای روشن با خطوط قهوه ای تیره

سوسک شرقی: 8 تا 10 میلیمتر با رنگ قهوه ای مایل به قرمز متوسط ​​تا تیره

سوسک قهوه ای نواری: 5 میلیمتر با رنگ قهوه ای روشن متمایل به قرمز

مشکل وجود سوسک در خانه فقط به وجود سوسک در خانه بر نمی گردد بلکه مشکل اصلی دقیقاً از جایی شروع می شود که سوسک های بالغ تخم های خود را درون مکان هایی نظیر درز و شکاف پنهان کرده و ما  تا زمان بروز تهاجم گسترده سوسک ها متوجه آن ها نخواهیم شد.

چگونه تخم های سوسک را پیدا کنیم؟

 یافتن تخم سوسک همیشه آسان نیست و حتی ممکن است گاهی خیلی سخت باشد، نکته مهم این است که تخم های سوسک قابلیت حرکت ندارند و نمی توانند مانند سوسک های بالغ در شب به دنبال غذا در خانه رفت و آمد کنند به همین دلیل نمی توان رفتار آن ها را پیش بینی کرد و یا آن ها را کشت تنها راه از بین بردن سوسک ها، پیدا کردن مکان اختفای تخم های آن ها است.

شناخت گونه سوسک می تواند منجر به یافتن سریعتر تخم ها در خانه شود. برخی گونه های سوسک کپسول تخم را تا زمان هچ شدن تخم ها با خود حمل می کنند اما برخی دیگر مانند سوسک های آمریکایی چند روز قبل از هچ شدن تخم ها، کپسول حاوی تخم را در یک منطقه امن و مورد اطمینان پنهان می کنند با شناخت گونه سوسک می توان زمان تخلیه کپسول یا هچ شدن آن ها نیز را بررسی کرد.

سوسک ها تخم های خود را در مکان های تاریک قرار می دهند

محل اختفای تخم سوسک
"مناطق امن" که سوسک ماده برای محافظت کردن تخم های خود انتخاب می کند، تقریباً در همه گونه های سوسک مشترک است بعضی از مکان ها وجود دارند که می توانید کپسول تخم را در خانه پیدا کنید. مناطقی که سوسک ها برای پنهان کردن تخم هایشان انتخاب می کنند دارای یک شرایط خاص و مشابه هستند این شرایط عبارتند از: مکانی تاریک و دارای رطوبت بالا که از دست انسان ها و سایر شکارچیان در امان باشند.

شما باید یک جستجوی دقیق انجام دهید تا تخم های سوسک را در خانه پیدا کنید برخی از رایج ترین مکان ها برای یافتن آن ها در خانه عبارتند از:

  1. در ترک ها و شکاف ها
  2. فضای میان لوله کشی ها
  3. در دیوارها
  4. در کابینت
  5. پشت وسایلی که کمتر به سراغ آن ها می رویم
  6. زیر تخت
  7. تجهیزات الکترونیکی
  8. زیر مبلمان
  9. حمام
  10. کتابخانه (روزنامه، کتاب، مجله)
  11. کمد
  12. زباله ها
  13. سقف
  14. سرویس بهداشتی و توالت

با شناسایی و تمیز نگه داشتن مکان هایی که ممکن است تخم های سوسک در آن جا قرار گرفته باشند می توان از ایجاد یک تهاجم گسترده سوسک ها به خانه پیشگیری کرد در غیر اینصورت باید از سموم قوی سوسک کش که قابلیت از بین بردن سوسک و تخم سوسک را به صورت همزمان دارند استفاده کنید.

 

 

سم سوسک کش ریپلزال

 

 

نحوه خرید سم سوسک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید